Milan Design Week 2018 fuse si se duse cu repeziciune, insa urmarile sale le vom vedea in amenajarile din urmatorul an. Editia 2018 a celei mai mari expozitii de design din lume – derulata in a doua jumatate a lui aprilie, apropo – a adus impreuna peste 2000 de expozanti din 165+ tari, ceea ce inseamna, intre altele, ca ne va fi absolut imposibil sa redam macar a zecea parte din ceea ce s-a vazut acolo. Ce putem face, insa, este sa aducem cateva exemple de design care ni s-au parut a fi relevante pentru anul 2018 si despre care credem ca vor influenta – daca nu o fac deja – fata designului de produs si a designului de interior in urmatorii 1, 2, poate 3 ani.

Printre tendintele remarcate de noi:

Metalul e la putere din nou: cu muchiile rotunjite, cu suprafete vopsite sau lasate nefinisate/ foarte putin finisate, in forme care sa trimita la starea bruta a materialului, oricum ar fi, metalul pare ca isi (re)traieste chiar acum perioada de glorie.

Revenirea in atentie a curentului modernist/ mid century modern nu a fost o chestie intamplatoare produsa in ultimii 2-3 ani. Urmarile acestei preferinte reinviate pentru designul mijlocului de secol XX se vad in sutele de produse noi care poarta amprentele mai vechiului sau predecesor. Corpuri de perete a la George Nelson, comode patratoase, scaune minimaliste, in sfarsit, o multime de exemple care  vorbesc despre un singur lucru: mid century modern a fost reinviat – mai mult, pare ca se reinventeaza.

Toate culorile sunt la moda. Fie ca vorbim de tonuri tari, asa cum a folosit Hermes la colectia de ceramice de baie – rosu, albastru, galben -, fie ca vorbim de pasteluri, culorile sunt prezente peste tot si nimanui nu-i e teama sa le foloseasca. In diverse combinatii si la diverse tonalitati, fara vreo preferinta anume – doar culori!

Mai putin lemn, mai multa piatra, metal, sticla. Materialele dure in special par ca au atras anul acesta atentia designerilor, care le-au indoit si le-au slefuit in forme neasteptate, inedite, ori pur si simplu au combinat materialele intre ele in cautarea formei cu majuscule.

Maximalismul materialelor, minimalismul formelor. N-ati scapat de el: minimalismul e in continuare la putere si pare ca nici n-o sa plece prea curand din tendinte. Liniile de design raman simple si concise; produsele sunt curate ca lacrima din punct de vedere al formei, fara elemente perturbatoare si fara adaosuri.

Ce-ar mai fi de spus? Mai bine vedeti singuri mai jos:

Colectia Futurama de la Marcante Testa:

Covoare design Patricia Urquiola: 

 

Colectia de ceramice de la Hermes: 

Maniera: 

jeroen verrecht

 

Cassina | Canapea – Patricia Urquiola, Masuta – Charlotte Periand:

 

E 15 – Philipp Mainzer: 

 

Apparatus, corpuri de iluminat:

APPARATUS_ACT-III_SALONE_2018_01_Paola-Pansini

 

Hay: 

 

Antonio Alvarez: 

 

Check Collection Elisa Ossino Studio + canapea Kunikazu Hamanishi: 

 

Muuto, Novamobili: 

 

Morten & Jonas Petite Friture, Sakari Hartikainen: 

 

Rooms: 

Rooms_LifeOnHearth

 

Sabine Marcelis, Andersson & Voll:

 

foto